Jana Burdová

JANA BURDOVÁ

Je uznávanou osobností  české a zahraniční účesové tvorby jako kadeřník a vzdělavatel, pro svůj přínos kadeřnickému oboru.

Kadeřnické práci se věnuje již více než dvacet let

Každý rok vydává několik účesových kolekcí, inspirujících kadeřníky k vytváření nových stylů

Její tvorba je svou přirozeností a sklonem k minimalismu výrazně nadčasová.

Vždy dotváří a respektuje jedinečný styl osobnosti, pro kterou právě pracuje.

Věnuje se mladým kadeřníkům v jejich profesním růstu.

Jako Redken Art designer vytváří inspirační kolekce účesů, vzdělávací materiály pro školitele a reprezentuje značku jako mluvčí.

Je vítězem soutěže Haidresser of the year 2008, 2009 a 2011. Od roku 2013 je členem Síně slávy.

Pracuje jako vlasový designér pro magazíny, kampaně a módní návrháře

Své práce a texty publikuje v českých a zahraničních magazínech

Prostřednictvím médií hovoří s veřejností o správném přístupu k vlasům a péči o ně. Je propagátorkou pěstování zdravých vlasů.

 Píše nejen o trendech ale více o správném přístupu k vlasům. O nových technikách barvení. Učí veřejnost jak poznat kvalitní kadeřnickou práci.

Spolupracuje s významnými českými osobnostmi, vystupuje jako porotce prestižních kadeřnických soutěží.

Historie:

Kadeřnické práci se věnuje od roku 1990.

Po roce 1989  do České republiky proudili kadeřnické značky a Jana se stala první českou odbornou školitelkou, do svých služeb ji najala značka Redken. Postavila koncepci nauky práce s produkty. Velmi brzy pochopila, že je třeba dát největší důraz na vzdělávání v rovině komunikace a práce s klientem, s jeho důvěrou a sebevědomím. V roce 2000 ji požádala o spolupráci značka Joico, která přicházela nově na český trh. Jana jako Ambassadorka značky naplno využila potenciál přístupu této kosmetiky k vlasům a dala na první místo informaci, že důležitější než barva a střih je uzdravení vlasů a prevence proti jejich poškození. Tato myšlenka byla v Čechách nová a Jana na ní postavila většinu své následující práce. Pro Joico pracovala jako školitel dvanáct let.

Vize založit profesionální kadeřnické studio na takové úrovni, aby obstálo kdekoliv na světě, vznikl před deseti lety

Studio Jana Burdová mělo nejen poskytovat nejkvalitnější kadeřnické služby ale především být vzdělávacím centrem. V  české republice tento koncept hodně chyběl a nahrazovali jej malé skupinky více či méně zkušených kadeřníků – školitelů, bez koncepce a spolupráce. Aby Jana oficiálně potvrdila svou odbornou kvalitu a propagovala své zkušenosti co nejširšímu okruhu odborné veřejnosti, zúčastnila se soutěže Hairdresser of the Year. Úspěch v soutěži ji přinesl nekonečné možnosti a příležitosti k různým druhům kadeřnické práce. Jana rozdělila svůj čas mezi práci pro své klienty, vzdělávání kadeřníků a třetí část věnovala práci pro magazíny a výjimečné české osobnosti. 

Postupně dala dohromady tým, který by jí pomohl zvládnout stále větší zájem klientely, která se do studia sjížděla z celé české republiky. Od začátku věděla, že má-li dlouhodobě uspět, potřebuje kolem sebe lidi, kteří mají svou práci jako vášeň a jsou ochotni sdílet společnou vizi a dále ji rozvíjet.

Filosofie

 Filozofie její práce trvale stojí na myšlence přístupu k vlasům jako k orgánu lidského těla. Respektuje vlasy a pokožku, stejně jako osobnost klienta. Uzdravuje nejen vlasy ale i sebevědomí lidí, kteří ji vyhledávají a pro které pracuje.  Zůstává nadále kadeřníkem ale je zároveň koučem přístupu k vlastní podstatě, ke kráse a zdraví.

Odborné vzdělávací aktivity a soutěže

Jana Burdová jako Art designér kadeřnické značky Redken. Redken si přál tuto spolupráci zejména díky Janiným dlouholetým zkušenostem s kadeřnickou branží a vzděláváním na té nejvyšší možné úrovni. V rámci této spolupráce Jana ovlivňuje vývoj kadeřnické tvorby v české republice, učí mladé kadeřníky a významně přispívá k prestiži kadeřnického oboru. 

Jana Burdová je několik let členem vzdělávacího týmu Redken, což je možné považovat za vysokou školou pro kadeřníky. Aby se české kadeřnické služby konečně mohly zařadit na světovou úroveň, je nezbytné vyvážit celoživotní vzdělávání mladých profesionálů. Nejen kadeřnickými dovednostmi ale především uměním klientského servisu, a orientací v marketingu a legislativě.

2014 Jana úspěšně realizovala velkou autorskou vlasovou show v Průmyslovém paláci v Praze. Navázala tak na dvě mimořádně úspěšné produkce v letech 2010 v pražském Hiltonu a 2011 v klubu Sasazu. Show se konala v rámci finálového galavečera největší kadeřnické události roku - Hairdressing Awards 2013.  Jana Burdová byla jmenována členem Hall Of fame, jako vyjádření respektu k úspěchu, kterého svým trojnásobným vítězstvím titulu Kadeřník roku, dosáhla.

Je vítězem soutěže Haidresser of the year 2008, 2009 a 2011. Její tým získal třikrát titul Tým roku a je také držitelkou tří titulů Press Award. Celkem nasbírala osmnáct vítězství.

Práce pro média a publikační aktivity, vzdělávání veřejnosti

Jana Burdová spolupracuje s českými médii přes deset let. V posledních letech se více orientuje více na vzdělávání a informovanost veřejnosti, než na klasické promo aktivity.

Jana si v tomto oboru dala osobní cíl – svými aktivitami pomáhat a měnit přístup českých žen a mužů ke správné péči o vlasy, pokožku a k životnímu stylu.

V rádiu Český rozhlas vedla dva roky svou pravidelnou populárně-vzdělávací rubriku na téma Jak pečovat o své vlasy.

 Při kadeřnické práci pro magazíny si vybírá takové příležitosti, kde je možné kromě účesové kolekce také publikovat informace o stylu nebo přístupu k péči o sebe sama.

Jako hairstylist týmu české fotografky Lucie Robinson, navrhla a realizovala mnoho vlasového designu pro reklamní kampaně, české a zahraniční magazíny a významné soukromé osobnosti.

Charitativní práce

Jana Burdová a její tým se aktivně věnuje charitativní práci. Dlouhodobě podporuje Fond ohrožených dětí a projekt  SOS vesničky. 

Dvakrát Janu oslovila společnost Debra ČR, aby se stala jedním z 12 výtvarníků v úspěšném projektu 12 plus 12 -  kalendář s 12 českými osobnostmi na fotografiích zobrazujících život s nemocí motýlích křídel. Cílem je uvědomit veřejnost o této velmi bolestivé nemoci a získat pro nemocné podporu a finance.

Studio Jana Burdová je již osmým rokem partnerem kadeřnického maratonu – Střihaton.  V jeden červnový den se její kadeřnické studio otevře veřejnosti a kadeřníci stříhají bez nároku na honorář. Výtěžek z celého dne putuje přímo lidem, kterým se Střihaton rozhodl pomoci.

 Kolekce 2015 - Somethink in the Air 

Je velmi progresivní.  Je dramatická, přitom má v sobě klid a jistotu. Spojuje maximální i minimální. Technickou geometrii s absolutní volností. Vyjadřuje přístup k životu - odvahu se odlišit a sebevědomí jít vlastní cestou.

Inspirace sedmdesátkami (seventies) a Glam rockem je pouze zdánlivá, jde o současnost. Všude kolem nás je spousta dlouhých vlasů, jsou upraveny do copů (Braids), uzlů (Twists) a culíků (Pony).  Kolekce „Somethink in the Air“ jde dál, nabízí výzvu – splynout s davem dlouhovlásek nebo „obětovat“ část svých dlouhých vlasů nůžkám? Odlišit se? Změnit svůj styl? Kdy, když ne právě teď?

Fotografovali jsme na extrémně dlouhé časy, tak, aby vlasy mohly projevit svou nádhernou svobodu pohybu. Právě tu jsme se snažili zachytit na našich fotografiích.

Krátké vlasy jsou stříhány na koruně hlavy v silných liniích, aby vytvořily konkrétní tvar a styl. Jsou doplněny přesnými délkami ofin

Použité barvy vytvářejí dva styly - HighLight style je navržen v neutrálních odstínech blond až po pastelově modrou a růžovou v délkách.

Tmavší styl nepodpoří image „hodné holky“. Hnědé barvy jsou oživeny výraznými barevnými akcenty od chladně fialové až po elektricky červenou.

Make-up je minimální s výjimkou sytých barev, které přitahují pozornost k očím modelek.

Credits:

Photo: Lucie Robinson

Make-up: Eliška Matějková

Styling:Radka Sirková

Models: Marie Bartosova, Lucie Smidkova, Romana Vyhledalova (Scouteen Models). Andrea Kabicka (Bohemia Models).  Bara Horka (Focus Model Management)

Hair Asistets:Tereza Trčkova

Locations: Castle Trpisty, Czech

main
4
Kolekce